Valentinovo drugače


Priznam, da mi je bližji drugačen pomen valentinovega. Takšen, ki nekaj pove o naših prednikih in ki je povezan z naravo. Valentinovo praznujemo ob koncu trde zime in naznanja bližajočo se pomlad. Po starem kmečkem koledarju prinese na ta dan sveti Valentin »ključe do korenin«, zato so mu rekli, da je »prvi pomladin«.
Za valentinovo si pri nas vzamemo čas za slikanico Pokonci izpod korenin (delo Sibylle von Olfers, prevedena je izšla pri založbi MK). Še po stotih letih ni izgubila svoje privlačnosti, njeno sporočilo o življenjskem krogu in večnem prenavljanju narave in življenja nasploh pa nagovarja tudi današnje mlade bralce.


Nekoč in danes - originalna nemška izdaja Etwas von den Wurzelkindern in današnji preveden izvod Pokonci izpod korenin.

Tokrat mi je bila ta slikanica inspiracija za vrtnarjenje v stanovanju. Zasneženi pogled skozi okno razkriva dejstvo, da pomladi še nekaj časa ne bo. Si pa lahko pomagamo sami in v stanovanje prikličemo delček pomladi. Avtorica knjige Zeleni kvadrat, Kornelija Benyovsky Šoštarić, me je navdušila z gojenjem mikro zelenjave na okenski polici. Gre za rastline, ki so manjše kot sadike in večje od kalčkov. Skratka, ko rastline dosežejo to velikost, jih enostavno poberemo, damo na krožnik in pojemo. Mikro zelenjava je vir dveh pomembnih fitoelementov, klorofila in likopena ter obilice vitaminov in encimov. V teh mrzlih, sivih dneh nam takšna zelenjavica še kako koristi. 

In kako sem se tega "projekta" lotila jaz? Pobarvala in okrasila sem jogurtove lončke, na dnu naredila luknjice za nemoteno odtekanje vode, pokrovčki od steklenih kozarcev pa so prevzeli vlogo podstavkov. V zemljo sem na gosto nasula semena različne zelenjave. Da pa bom vedela kasneje, kje je kaj, sem uporabila idejo na Tininem in Vladkinem izzivu in naredila tablice z imeni rastlin. Kakšen bo rezultat mojega gojenja mikro zelenjave pa v eni od prihodnjih objav :). 




Tole tehniko risanja na tablo pa sem uporabila tudi za izdelavo nagradic mojih prvošolčkov. Nastali so čečkalniki za risanje in pisanje skrivnosti, sporočil...


Želim vam uspešen teden, polen ljubezni z vašimi najdražjimi in ljubezni do narave in vsega lepega,

Martina



 








 

Komentarji

Oseba Čarovnije z male kmetije sporoča …
Z užitkom preberem tvoje zapise, vedno najdem kaj, kar mi je zelo blizu :)
Lep pozdrav
Oseba Tanja E. sporoča …
Jeee, ko sem zagledala Pokonci izpod korenin..., sem se v trenutku vrnila v svoje otroštvo, saj je to bila ena mojih najljubših knjig. Kolikokrat sem jo imela v roki!
In kako lepo si okrasila lončke, pa čečkalnice. Zelo lepo, super objava:)) LP!
Oseba Helena sporoča …
Ta knjiga je tudi meni znana :) Krasna je.
Super ideja za mikro vrtnarjenje. Res sem radovedna, kako bo v prihodnje.
Oseba Bonbonček sporoča …
To moram tudi jaz preizkusiti - mikro zelenjavo. Kako lepi lončki, tablice z imeni in pa čečkalniki - super!
Oseba Janja sporoča …
Kar ne vem kaj bi najprej pohvalila. Čečkalniki so mi tako všeč. Zelo lepo in izvirno. Pisani lončki s tablicami so tudi tako luštni. Le kaj še bo čez čas :). Lp
Oseba Klara sporoča …
Kako je to super lepo narejeno. Všeč so mi tablice...čečkalniki pa so res mega...otroški motiv s pridihom stare šole, ko še ni bilo zvezkov in so pisali na tablice. :)
Oseba Vladuška sporoča …
iii, kako super si uporabila to tehniko za dve tako raznoliki stvari. Zelo mi je všeč ta ideja s tablicami kot tudi čečkalniki. Res originalno ime :)
Oseba Martina sporoča …
Hvala za tako čudovite komentarje. Prisrčen pozdravček vsem.
Oseba Hali sporoča …
Čudovito! Knjige ne poznam, a jo bom poiskala :-) Čečkalniki - noro luštni in lončki okrašeni enkratno!
Oseba Andreja sporoča …
ooo kako lepo si vse tole naredila v tejle tehniki table :-))
Zelo simpatični so čečkalniki; res tisti pravi! In tablice ... te so tudi zelo posrečene! Super ideje :-))
Oseba Simona sporoča …
Pokonci izpod korenin je bila tudi ena naših najljubših knjig. se spomnim, da smo sina nekaj časa celo zbujali z naslovnim verzom ...
Lušno in ustvarjalno si se lotila vrtnarjenja. Komaj čakam naslednje poročilo.
Oseba moi sporoča …
O, kako je lušno tukaj pri tebi ;)
Si me spomnila na to knjigo, ki sva jo še s sestro brali in gledali čudovite ilustracije. Še vedno jo imam in jo bom poiskala ;)
Tisto okensko vrtnarjenje je super ideja. Tudi mi živimo v bloku in smo tako brez vrta. Pri meni se trenutno na okenski polici trudi bazilika, tudi vzgojena iz semen ;)
Oseba Tina B. sporoča …
Joj kako super so tile lončki... in čečkalniki- super ideja.
Oseba Unknown sporoča …
Luštno, luštno in še enkrat luštno! Komaj čakam, da naredim nekaj podobnega! Sporočim, če bo uspelo.
Oseba Tina sporoča …
Martina, kako sem lahko spregledala tvojo krasno objavo!!! Tale `tablični` izziv si tako lepo dopolnila s svojimi krasnimi izdelki. Tisti napisi na mini vrtičku so tako lepi in domiselni, pa beležke so mi izjemno všeč. Dodatek živega papirja in gumba ju naredi tako vesele.. Hvala, ker si se nama pridružila!

Priljubljene objave

ZELENA NI SAMO POMLAD

Šivilja in škarjice

Jakobovo po fantovsko, po moško

Reciklaža, ali ko hrčkanje postane uporabno

Skodelica čaja

Velikonočni utrinki